Login
Adviesgesprek
Login
Adviesgesprek

Algemene Voorwaarden LaadDodos B.V.

1. Algemeen

1.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, bestellingen, werkzaamheden, overeenkomsten en leveringen van Diensten en Producten door of namens LaadDodos voor zover hier niet uitdrukkelijk schriftelijk van wordt afgeweken.

1.2. LaadDodos wijst uitdrukkelijk de toepasselijkheid van door anderen gehanteerde algemene voorwaarden van de hand.

1.3. De Algemene Voorwaarden zijn vooraf aan de Klant ter hand gesteld en zijn steeds te raadplegen via de website, https://www.laaddodos.nl/algemene_voorwaarden.


2. Definities

2.1. Aanvraag: het verzoek van een Klant voor het leveren van een Product en/of een Dienst;

2.2. Gebruiker: LaadDodos B.V. KvKnr. 87543788 gevestigd Atoomweg 50 te Utrecht (3542AB)

2.3. Opdrachtgever: waarop Gebruiker deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken

2.4. Abonnement: de overeenkomst tussen LaadDodos en de Klant op grond waarvan de Klant een periodieke Dienst ontvangt. Dit kan een betaald en een onbetaald abonnement zijn;

2.5. Dienst: een overzicht van de Diensten, zowel eenmalige als periodieke Diensten, met bijbehorende tarieven en voorwaarden is gepubliceerd op de website (https://www.LaadDodos.com/);

2.6. Klant: de natuurlijke of rechtspersoon die een Aanvraag heeft ingediend, een Product en/of Dienst afneemt en/of een Abonnement aangaat;

2.7. Meetgegeven: een gegeven (‘meterstand’) dat betrekking heeft op het gebruik van gas of elektriciteit en dat op afstand is uitgelezen uit een Slimme Meter;

2.8. Product: door of in opdracht van LaadDodos ontwikkelde, geleverde en/of geproduceerde laad apparatuur en bijbehorende randapparatuur, die EV laden en energiemanagement mogelijk maat en daarmee de levering van Diensten mogelijk maakt of apparatuur van derden door LaadDodos geleverd;

2.9. Slimme Meter: een op afstand uitleesbare individuele meetinrichting, als bedoeld in artikel 95la van de Elektriciteitswet, artikel 42a Gaswet en het Besluit op afstand uitleesbare meetinrichtingen.


3. Offertes en aanbiedingen

3.1. Alle offertes en aanbiedingen van Gebruiker zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld. Indien geen aanvaardingstermijn is gesteld, kan aan de offerte of aanbieding op generlei wijze enig recht worden ontleend indien het product waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is.

3.2. Gebruiker kan niet aan zijn offertes of aanbiedingen worden gehouden indien de Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

3.3. Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte of de aanbieding opgenomen aanbod dan is Gebruiker daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Gebruiker anders aangeeft.

3.4. Een samengestelde prijsopgave verplicht Gebruiker niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige orders.


4. Overeenkomst

4.1. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat door of namens LaadDodos een bevestiging is verzonden naar het door de Klant opgegeven emailadres en de Klant de ontvangst per email heeft bevestigd.

4.2. LaadDodos kan een Aanvraag voor levering weigeren als daar naar de mening van LaadDodos technische of economische redenen voor zijn.

4.3. Bedenktijd als u uw overeenkomst sluit voor pay per use diensten via internet. Aangezien deze diensten op basis van pay per use zijn is dit niet van toepassing.

4.4. Is voor de uitvoering van bepaalde werkzaamheden of voor de levering van bepaalde zaken een termijn overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding vaneen termijn dient de Opdrachtgever Gebruiker derhalve schriftelijk in gebreke te stellen. Gebruiker dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst.

4.5. Gebruiker zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Een en ander op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap.

4.6. Gebruiker heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. De toepasselijkheid van artikel 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

4.7. Indien door Gebruiker ingeschakelde derden in het kader van de opdracht werkzaamheden worden verricht op de locatie van de Opdrachtgever of een door de Opdrachtgever aangewezen locatie, draagt de Opdrachtgever kosteloos zorg voor de door die medewerkers in redelijkheid gewenste faciliteiten.

4.8. Levering geschiedt af bedrijf van Gebruiker. De Opdrachtgever is verplicht de zaken af te nemen op het moment dat deze hem ter beschikking worden gesteld. Indien de Opdrachtgever afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, dan is Gebruiker gerechtigd de zaken op te slaan voor rekening en risico van de Opdrachtgever. Het risico van verlies, beschadiging of waardevermindering gaat op de Opdrachtgever over op het moment waarop zaken aan de Opdrachtgever ter beschikking staan.

4.9. Gebruiker is gerechtigd de overeenkomst in verschillende fasen uit te voeren en het aldus uitgevoerde gedeelte afzonderlijk te factureren.

4.10. Indien de overeenkomst in fasen wordt uitgevoerd kan Gebruiker de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten totdat de Opdrachtgever de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.

4.11. De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Gebruiker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Gebruiker worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Gebruiker zijn verstrekt, heeft Gebruiker het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en / of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de alsdan gebruikelijke tarieven aan de Opdrachtgever in rekening te brengen. De uitvoeringstermijn vangt niet eerder aan dan nadat de Opdrachtgever de gegevens aan Gebruiker ter beschikking heeft gesteld. Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat Gebruiker is uitgegaan van door de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en / of onvolledige gegevens.

4.12. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan. Indien de aard, omvang of inhoud van de overeenkomst, al dan niet op verzoek of aanwijzing van de Opdrachtgever, van de bevoegde instanties et cetera, wordt gewijzigd en de overeenkomst daardoor in kwalitatief en / of kwantitatief opzicht wordt gewijzigd, dan kan dit consequenties hebben voor hetgeen oorspronkelijk overeengekomen werd. Daardoor kan ook het oorspronkelijk overeengekomen bedrag worden verhoogd of verlaagd. Gebruiker zal daarvan zoveel als mogelijk vooraf prijsopgaaf doen. Door een wijziging van de overeenkomst kan voorts de oorspronkelijk opgegeven termijn van uitvoering worden gewijzigd. De Opdrachtgever aanvaardt de mogelijkheid van wijziging van de overeenkomst, daaronder begrepen de wijziging in prijs en termijn van uitvoering.

4.13. Indien de overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, dan is Gebruiker gerechtigd om daaraan eerst uitvoering te geven nadat daarvoor akkoord is gegeven door de binnen Gebruiker bevoegde persoon en de Opdrachtgever akkoord is gegaan met de voor de uitvoering opgegeven prijs en andere voorwaarden, daaronder begrepen het alsdan te bepalen tijdstip waarop daaraan uitvoering gegeven zal worden. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde overeenkomst levert geen wanprestatie van Gebruiker op en is voor de Opdrachtgever geen grond om de overeenkomst op te zeggen of te annuleren.

4.14. Zonder daarmee in gebreke te komen, kan Gebruiker een verzoek tot wijziging van de overeenkomst weigeren, indien dit in kwalitatief en / of kwantitatief opzicht gevolg zou kunnen hebben bijvoorbeeld voor de in dat kader te verrichten werkzaamheden of te leveren zaken.

4.15. Indien de Opdrachtgever in gebreke mocht komen in de deugdelijke nakoming van hetgeen waartoe hij jegens Gebruiker gehouden is, dan is de Opdrachtgever aansprakelijk voor alle schade aan de zijde van Gebruiker daardoor direct of indirect ontstaan.

4.16. Indien Gebruiker met de Opdrachtgever een vast honorarium of vaste prijs overeenkomt, dan is Gebruiker niettemin te allen tijde gerechtigd tot verhoging van dit honorarium of deze prijs zonder dat de Opdrachtgever in dat geval gerechtigd is om de overeenkomst om die reden te ontbinden, indien de verhoging van de prijs voortvloeit uit een bevoegdheid of verplichting ingevolge de wet- of regelgeving of haar oorzaak vindt in een stijging van de prijs van grondstoffen, lonen et cetera of op andere gronden die bij het aangaan van de overeenkomst redelijkerwijs niet voorzienbaar waren.

4.17. Indien de prijsstijging anders dan als gevolg van een wijziging van de overeenkomst meer bedraagt dan 10% en plaatsvindt binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst, dan is uitsluitend de Opdrachtgever die een beroep toekomt op titel 5 afdeling 3 van Boek 6 BW gerechtigd de overeenkomst door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij Gebruiker alsdan alsnog bereid is om de overeenkomst op basis van het oorspronkelijk overeengekomen uit te voeren; indien de prijsverhoging voortvloeit uit een bevoegdheid of een op Gebruiker rustende verplichting ingevolge de wet; indien bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zal plaatsvinden; of, bij levering van een zaak, indien is bedongen dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.


5. Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de overeenkomst

5.1. Gebruiker is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien de Opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, na het sluiten van de overeenkomst Gebruiker ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de Opdrachtgever de verplichtingen niet zal nakomen, indien de Opdrachtgever bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is om zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is of indien door de vertraging aan de zijde van de Opdrachtgever niet langer van Gebruiker kan worden gevergd dat hij de overeenkomst tegen de oorspronkelijk overeengekomen condities zal nakomen.

5.2. Voorts is Gebruiker bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of indien er zich anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van Gebruiker kan worden gevergd.

5.3. Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van Gebruiker op de Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar. Indien Gebruiker de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt hij zijn aanspraken uit de wet en overeenkomst.

5.4. Indien Gebruiker tot opschorting of ontbinding overgaat, is hij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan.

5.5. Indien de ontbinding aan de Opdrachtgever toerekenbaar is, is Gebruiker gerechtigd tot vergoeding van de schade, daaronder begrepen de kosten, daardoor direct en indirect ontstaan.

5.6. Indien de Opdrachtgever zijn uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt en deze niet-nakoming ontbinding rechtvaardigt, dan is Gebruiker gerechtigd de overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling, terwijl de Opdrachtgever, uit hoofde van wanprestatie, wél tot schadevergoeding of schadeloosstelling is verplicht.

5.7. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door Gebruiker, zal Gebruiker in overleg met de Opdrachtgever zorgdragen voor overdracht van nog te verrichten werkzaamheden aan derden. Dit tenzij de opzegging aan de Opdrachtgever toerekenbaar is. Indien de overdracht van de werkzaamheden voor Gebruiker extra kosten met zich meebrengt, dan worden deze aan de Opdrachtgever in rekening gebracht. De Opdrachtgever is gehouden deze kosten binnen de daarvoor genoemde termijn te voldoen, tenzij Gebruiker anders aangeeft.

5.8. In geval van liquidatie, van (aanvrage van) surséance van betaling of faillissement, van beslaglegging – indien en voor zover het beslag niet binnen drie maanden is opgeheven – ten laste van de Opdrachtgever, van schuldsanering of een andere omstandigheid waardoor de Opdrachtgever niet langer vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, staat het Gebruiker vrij om de overeenkomst terstond en met directe ingang op te zeggen dan wel de order of overeenkomst te annuleren, zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling. De vorderingen van Gebruiker op de Opdrachtgever zijn in dat geval onmiddellijk opeisbaar.

5.9. Indien de Opdrachtgever een geplaatste order geheel of gedeeltelijk annuleert, dan zullen de werkzaamheden die werden verricht en de daarvoor bestelde of gereedgemaakte zaken, vermeerderd met de eventuele aan- afvoer- en afleveringskosten daarvan en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde arbeidstijd, integraal aan de Opdrachtgever in rekening worden gebracht.


6. Overmacht

6.1. Gebruiker is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de Opdrachtgever indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.

6.2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop Gebruiker geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Gebruiker niet in staat is zijn verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van Gebruiker of van derden daaronder begrepen. Gebruiker heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat Gebruiker zijn verbintenis had moeten nakomen.

6.3. Gebruiker kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.

6.4. Voor zoveel Gebruiker ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Gebruiker gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. De Opdrachtgever is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.


7. Beschikbaarheid, onderhoud en storingen

7.1. Beschikbaarheid en werking van de dienst We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat onze dienstverlening zo goed mogelijk verloopt. Maar het is helaas onmogelijk om elke storing of beperking van onze dienstverlening te voorkomen. Echter zijn er ook externe oorzaken die ervoor kunnen zorgen dat de functionaliteit niet beschikbaar is of niet goed functioneert voor u.

7.2. Om onze diensten te gebruiken maakt u gebruik van apparaten (smartphone, tablet, laptop, pc, laadtag, oplaadpunt etc.) De werking van dit apparaat kan ook van invloed zijn van de werking van onze diensten.

7.3. Infrastructuur De infrastructuur is nodig om verbindingen met systemen te kunnen maken. Storingen in de infrastructuur hebben daarom grote impact op het functioneren van onze dienst. Denk aan stroomuitval, internet, mobiel netwerk.

7.4. Onderhoud Updates op ons platform voeren we in principe uit zonder downtime, echter indien we grote updates uitvoeren kan het nodig zijn dat we tijdelijk (een deel van) ons platform buiten gebruik stellen. Dit doen we uiteraard op een tijdstip dat er het minst gebruik wordt gemaakt van ons platform. Dit kan gevolgen voor u hebben, bijvoorbeeld omdat u uw dienst tijdelijk niet of niet volledig kunt gebruiken. Natuurlijk beperken we dit tot het minimum. Is het toch nodig om een bepaald gedeelte buiten gebruik te stellen en heeft dit merkbare gevolgen voor u? Dan maken we dit tijdig bekend, tenzij dat niet kan. Wij zullen ervoor zorgdragen dat het laden met de laadtag of het laden aan de oplaadpunt hierdoor tot een minimum wordt beperkt.

7.5. Storing Wij testen onze systemen continu en proberen eventuele problemen eerder te weten dan u, maar soms lukt dat niet. Merkt u dat uw dienst niet goed werkt? Meld dat dan zo snel mogelijk aan ons. Zodra storingen bij ons bekend zijn, heeft het oplossen hiervan de hoogste prioriteit. Het kan zijn dat we uw medewerking nodig hebben bij ons storingsonderzoek. Indien blijkt dat onze dienst overal functioneert dan kan het zijn dat het probleem in uw infrastructuur zit. We zullen dan bepalen hoe we u verder kunnen helpen.

7.6. Vergoeding na een storing Indien u storing* ondervind binnen onze verantwoordelijkheid, waardoor onze dienstverlening t.b.v. uw oplaadpunt en/of laadtag van meer dan 12 uur niet goed functioneert, heeft u recht op een vergoeding. De vergoeding hiervan wordt pro rata verrekend met uw volgende factuur naar boven afgerond op hele dagen. * Externe oorzaken vallen buiten de vergoeding, waaronder defect aan het oplaadpunt, regionale stroomuitval, storing mobielnetwerk, storing cloud provider.

7.7. Als we iets veranderen aan onze diensten Diensten kunnen worden veranderd of beëindigd om bedrijfseconomische redenen, wetgeving, veranderende wereld, innovatie. We doen ons best om wijzigingen door te voeren zonder dat dit gevolgen heeft voor de dienst die u gebruikt. Indien dat niet kan, laten we u dat minimaal 1 maand vooraf weten. Indien we met een dienst stoppen, of wanneer we denken dat een wijziging grote gevolgen voor u kan hebben? Dan nemen we, hiervoor een langere termijn. We laten u dan minimaal 3 maanden van tevoren weten, zodat u actie hierop kan nemen indien nodig. Als dat kan, bieden we u een vervangende dienst.


8. Wat u moet weten als u de dienst gebruikt

8.1. U bent verantwoordelijk voor het gebruik van uw dienst Als u een dienst van ons afneemt, bent u als Klant verantwoordelijk voor het gebruik. Ook als iemand anders uw dienst gebruikt en u dat niet weet of er geen toestemming voor hebt gegeven. Alle kosten voor het gebruik van onze dienst worden logischerwijs aan u doorberekend.

8.2. Gedragsregels waar u zich aan moet houden Het is belangrijk dat u zich aan de volgende regels houdt.

8.3. Onze diensten zijn bestemd voor eigen, redelijk en normaal gebruik. Daarmee bedoelen we persoonlijk gebruik voor privédoeleinden of voor gewoon zakelijk gebruik. We vertrouwen erop dat u onze diensten alleen op die manier gebruikt.

8.4. Indien u een Oplaadpunt abonnement heeft dan maakt u gebruik van fair use policy i.v.m. datagebruik. Indien u het blijkt dat u 3 maanden buiten de fair use dataverbruik zit, gaan wij onderzoeken wat hiervan de oorzaak is en kunnen we indien nodig uw dataverbruik afspraak verhogen tegen een overeenkomstig tarief.

8.5. U mag alleen apparaten aansluiten die voldoen aan de wettelijke vereisten die voor apparaten gelden. Bijvoorbeeld eisen op het gebied van veiligheid. Zo brengt u de werking van ons netwerk niet in gevaar.

8.6. We vertrouwen erop dat u en onze medewerkers elkaar altijd met respect behandelen.

8.7. We vertrouwen erop dat u de dienst niet gebruikt op een manier die strafbaar is of onrechtmatig tegenover ons en/of een ander persoon of bedrijf. Strafbaar en/of onrechtmatig gebruik zijn onder andere:

• versturen van spam;

• openbaar maken of verspreiden van kinderporno of andere strafbare porno;

• verspreiden van (computer)virussen of andere bestanden die de (goede) werking van onze software of die van anderen kunnen beschadigen

• bedreigen van personen

• illegaal downloaden

• zonder toestemming het adres van iemand gebruiken waardoor het lijkt alsof u de afzender van een bepaald bericht bent

• iemand anders lastig vallen of inbreuk maken op de rechten en het persoonlijk leven van iemand anders storingen of overlast veroorzaken

• hacken

• inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten van ons en/of derden

• uw nummer gebruiken op een manier die in strijd is met de wettelijke regels die voor het gebruik van nummers gelden

Houdt u zich niet aan deze regels voor redelijk gebruik van onze dienst ? Dan kunnen we maatregelen treffen. Bijvoorbeeld het tijdelijk stopzetten van de dienst of het opzeggen van de service-agreement. Indien er aanwijsbare sprake is van misbruik zullen we de genoodzaakt zijn kosten aan u doorberekenen inclusief administratiekosten van minimaal € 40,- excl. BTW. Indien door misbruik het aantal MB’s wordt overschreden wat in de bundel zit van het laadabonnement zullen wij hiervoor per MB € 1,50 excl. BTW in rekening brengen.


9. Duur en opzegging overeenkomst

9.1. De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst uitdrukkelijk iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders zijn overeengekomen.

9.2. Indien de overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd tenzij één van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, in dat geval eindigt de overeenkomst van rechtswege.

9.3. De Klant kan een overeenkomst voor onbepaalde tijd te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.


10. Herroeping

10.1. Als de overeenkomst tot stand is gekomen op basis van koop op afstand kan de Klant in het geval van de aankoop van een Product binnen 14 dagen na ontvangst, of in het geval van Diensten 14 dagen na verzending van de bevestiging door LaadDodos, de overeenkomst schriftelijk via de Klantenservice ontbinden. Dit kan met behulp van het modelformulier herroeping, dat op de website (Model formulier herroeping) is te vinden. Ontvangen Producten dienen binnen 14 dagen na de mededeling van de herroeping geretourneerd te worden.

10.2. Indien de uitvoering van de Dienst(en) reeds met toestemming van de Klant is aangevangen dient de Klant de gemaakte kosten te vergoeden.

10.3. De kosten van het terugsturen van apparatuur en toebehoren komen voor rekening van de Klant. Retournering geschiedt aangetekend met een ingevuld retourformulier in de originele verpakking. Het Product dient in goede en onbeschadigde staat te verkeren. De Klant ontvangt het retourformulier per email nadat contact is opgenomen met de Klantenservice. Na acceptatie van de retourzending ontvangt de Klant het verschuldigde bedrag uiterlijk binnen 30 dagen retour.

10.4. LaadDodos behoudt zich het recht voor slechts een gedeelte van het aankoopbedrag terug te betalen of de retourzending geheel te weigeren indien het vermoeden bestaat dat de Producten zijn gebruikt of indien na retourontvangst blijkt dat de Producten zijn beschadigd.


11. Uitvoering van de overeenkomst

11.1. LaadDodos voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.

11.2. LaadDodos heeft het recht de overeengekomen Diensten (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden. Met deze derden hebben wij overeenkomstig ons privacy statement (directe link)een verwerkersovereenkomst gesloten zoals vereist in artikel 28 van de AVG.

12. Producten

12.1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt en op het door de Klant aangegeven adres.

12.2. Indien de verpakking van een geleverd Product geopend of beschadigd is, dan dient de Klant, voordat hij het Product in ontvangst neemt, hiervan door de bezorger een aantekening te laten maken, bij gebreke waarvan LaadDodos niet aansprakelijk gehouden kan worden voor eventuele schade.

12.3. Voor een succesvolle installatie van de Producten gelden de volgende aanvullende voorwaarden:

• Er wordt voldaan aan de bij aanvang van de opdracht gestelde voorwaarden voor aansluiting;

• Er wordt toegang geleverd tot de ruimtes die nodig zijn voor een succesvolle installatie van het Product en de Diensten.

12.4. Met een deel van de Producten kan via de Slimme Meter data opgehaald en uitgelezen worden. LaadDodos Verwerkt deze Meetgegevens op een behoorlijke en zorgvuldige wijze en in overeenstemming met de wet en regelgeving.

12.5. Bij verhuizing is de Klant verplicht tijdig vóór de verhuizing uitlezing van de Slimme Meter op te zeggen.


13. Diensten

13.1. Er zijn onbetaalde (standaard) diensten. En er zijn (aanvullende) betaalde diensten.

13.2. Als een betaalde Dienst, of een belangrijk deel daarvan, tijdelijk niet beschikbaar is en er geen sprake is van overmacht, dan heeft de Klant recht op terugbetaling van een evenredig deel van de abonnementsvergoeding voor die periode indien hij hiertoe binnen een maand na het voorval een schriftelijk verzoek bij LaadDodos indient en het terug te betalen bedrag meer dan € 25,= bedraagt.

13.3. LaadDodos kan de levering van een Dienst tijdelijk staken of het gebruik ervan beperken als dit noodzakelijk is voor het onderhoud aan of verbetering van haar infrastructuur, het Product of de Diensten, zonder dat de Klant recht heeft op schadevergoeding. Dergelijke beperkingen worden tijdig aangekondigd.

13.4. LaadDodos kan op elk moment, zonder enige melding stoppen met de uitlezing van de Slimme Meter.


14. Machtiging

14.1. Ten behoeve van de uitvoering van de Diensten verstrekt de Klant aan LaadDodos een machtiging tot het opvragen van meetdata elektriciteit en gas, algemene (aansluit)gegevens en andere energie-gerelateerde informatie.

14.2. Een verstrekte machtiging is geldig vanaf de datum van ondertekening voor onbepaalde tijd.

14.3. De machtiging kan met onmiddellijke ingang worden opgezegd.

14.4. Intrekking van de machtiging kan gevolgen hebben voor de uitvoering van de Diensten.


15. Prijzen

15.1. Alle prijzen zijn in euro’s en zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.

15.2. Alle prijzen op de website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan LaadDodos te allen tijde wijzigen.

15.3. LaadDodos heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen. Voorafgaand aan de ingang ervan zal LaadDodos prijsaanpassingen meedelen aan de Klant.


16. Betaling

16.1. Betaling van de koopprijs van een Product dient bij levering te geschieden door overmaking op een door LaadDodos aangewezen bankrekening, binnen 14 dagen na de factuurdatum zonder enige aftrek of verrekening.

16.2. De eigenaar van een oplaadpunt en /of laadtag ontvangt een factuur op binnen de eerste vijf werkdagen van de maand. Roaming vergoedingen, indien van toepassing, worden een maand later verrekend met de factuur.

16.3. We ondersteunen 2 manieren van betalen voor de laaddiensten:

1 Via automatische incasso

Automatische incasso Voor de automatische incasso vragen we u om een incassomandaat met ons aan te gaan, zodat we kunnen incasseren. Dit doet u door € 0,01 cent over te maken. Voor automatisch incasseren werkt Jortt samen met Payment Service Provider Mollie. De factuur wordt verstuurd, op de factuur staat de verplichte vooraankondiging voor de automatische incasso. De incassodatum is ca. 10 dagen na het versturen van de factuur. Indien incasso niet lukt Wanneer er op uw rekening te weinig geld staat om te incasseren,

• Dag 14, Incasso poging 2: Na 4 dagen na de 1ste mislukte incasso doen we een tweede poging om te incasseren. Hiervoor rekenen we extra incassokosten van € 0,50 excl. btw.

• Dag 18, Incasso poging 3: Wanneer de incasso niet lukt, doen we na weer 4 dagen na de 2de poging een derde poging. Hiervoor rekenen we incassokosten van € 0,50 excl. btw.

• Dag 22, Incasso poging 4: Lukt dit alsnog niet, dan zullen we een betaalverzoek sturen via de e-mail met een iDEAL betaallink daarin. Hiervoor rekenen we administratiekosten van € 12,50 excl. btw.

• Dag 30, Indien blijkt dat op de 30ste dag van de maand de factuur nog niet is betaald, zijn we genoodzaakt deze case te overhandigen aan een incassobureau. Deze kosten hiervoor zullen naar u worden verrekend.

2 Betaling per factuur

Indien u met een factuur wenst te betalen wordt er u op de 1e van de maand een factuur gestuurd. Voor het betalen per factuur is het tarief van € 2,00 excl. btw per factuur. De betalingstermijn van deze factuur is 14 dagen.

Indien betaling uitblijft

• Dag 14, Betalingsherinnering 1: na 14 dagen na het verzenden van de factuur sturen we u een herinnering waarin we u attent maken op de onbetaalde factuur. Betalingstermijn van deze herinnering is 5 dagen.

• Dag 19: Betalingsherinnering 2: is de factuur 5 dagen na de 1ste herinnering nog niet betaald, dan sturen we een tweede email. Betalingstermijn van deze herinnering is 5 dagen.

• Dag 24: Betalingsherinnering 3: is de factuur 5 dagen na de tweede herinnering nog niet betaald, dan sturen we u een aangetekende email. Hiervoor rekenen we administratiekosten van € 12,50 excl. btw. Betalingstermijn van deze aanmaning is 6 dagen.

• Dag 30: Indien blijkt dat op de 30ste dag van de maand de factuur nog niet is betaald, zijn we genoodzaakt deze case te overhandigen aan een incassobureau. Deze kosten zullen aan u worden doorberekend

16.4. Als u het niet eens bent met de factuur Bent u het niet eens met de bedragen die we u in rekening brengen? Dan dient u:

16.5. De rekening gewoon te voldoen volgens onze factuur;

16.6. Dit binnen 14 dagen na het ontvangen van de factuur dit aan ons laten weten. Via advies@laaddodos.com;

16.7. Storneren is nooit toegestaan. Doet u dit wil dan zijn we genoodzaakt (i.v.m. extra handeling) om kosten van € 2,- excl. btw. in rekening te brengen.

16.8. Als we twijfelen of u kunt betalen Als we goede redenen hebben om te twijfelen of u uw (toekomstige) facturen betaalt, kunnen we u vragen om zekerheid te geven. Dat betekent dat we u bijvoorbeeld kunnen vragen om een borgstelling, waarborgsom of bankgarantie. Een goede reden is bijvoorbeeld dat u eerdere facturen niet (tijdig) hebt betaald. Of als u in een beperkte periode bovengemiddeld veel moet betalen voor het gebruik van een dienst. Vragen we daarom, dan bent u verplicht om de gevraagde zekerheid binnen de gestelde termijn aan ons te geven.

16.9. Tijdelijk stopzetten van uw abonnement Houdt u zich niet aan de overeenkomst? Dan kunnen we de dienst tijdelijk stoppen. Dat kan alleen als we daar goede redenen voor hebben. We laten u dit van tevoren weten, tenzij het redelijk is dat dat niet van ons gevraagd kan worden. Als u binnen de door ons gestelde termijn uw verplichtingen alsnog nakomt, starten we de dienst weer. We zullen in dat geval € 5,- kosten in rekening brengen voor het her activeren van uw dienst. Ook als we de dienst tijdelijk stoppen, blijft u verplicht om de overeengekomen bedragen te betalen.

16.10. De administratie van LaadDodos geldt als bewijs van de prijs, de soort en de hoeveelheid van de door de Klant afgenomen Producten en/of Diensten. De Klant kan schriftelijk tegenbewijs leveren.

16.11. Wanneer de Klant in verzuim is, is hij de wettelijke rente en eventuele incassokosten verschuldigd. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

16.12. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag LaadDodos zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.

16.13. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van LaadDodos op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

16.14. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door LaadDodos, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan LaadDodos te betalen.

16.15. De dienstverlening aan de Klant wordt pas hervat op het moment dat alle openstaande bedragen zijn betaald, inclusief eventuele wettelijke rente en incassokosten.


17. Uw simkaart

17.1. Gebruik van uw Simkaart U krijgt een Simkaart als u die nodig hebt voor het gebruik van de dienst. De Simkaart blijft van ons. Wijzigen we de technische eigenschappen van uw Simkaart? Of is uw Simkaart verouderd? Dan kunnen we uw Simkaart omruilen. Ook kunnen we de technische eigenschappen of instellingen van uw Simkaart (op afstand) wijzigen. We kunnen beveiligingscodes gebruiken voor het gebruik van, de toegang tot of de betaling van vergoedingen voor diensten en/of content diensten van anderen. U moet de Simkaart zo goed mogelijk beschermen tegen onbevoegd gebruik, diefstal of beschadiging. De beveiligingscodes van de Simkaart moet u geheimhouden. U mag deze niet op of in de buurt van de Simkaart bewaren. Zodra uw overeenkomst voor een mobiele laaddienst eindigt, moet u ervoor zorgen dat de Simkaart bij ons wordt ingeleverd. Tenzij anders met u afgesproken. Bijvoorbeeld door overdracht van een oplaadpunt door een ander rechtspersoon.

17.2. Simkaart blokkeren bij diefstal of vermissing Bij diefstal, vermissing of als u denkt dat iemand zonder uw toestemming uw Simkaart of de beveiligingscodes heeft gebruikt, kunt u ons vragen uw abonnement te blokkeren. Dat kan 7 dagen per week. We blokkeren uw abonnement dan zo snel mogelijk. Tot uw Simkaart is geblokkeerd, moet u de kosten van het gebruik van uw aansluiting betalen. Over de periode dat uw aansluiting geblokkeerd is, betaalt u geen kosten voor het gebruik van uw aansluiting. U kunt ons vragen een blokkering op te heffen. We kunnen daar kosten voor in rekening brengen. Als we blokkeren, kunnen daardoor bepaalde instellingen of gegevens van uw dienst verloren gaan.

17.3. Simkaart activatie Heeft u een Beheersysteem overeenkomst bij ons geregistreerd ? Dan heeft u vanaf de registratiedatum drie maanden de tijd om de Simkaart die bij het Beheersysteem overeenkomst hoort te laten installeren in uw Oplaadpunt. Op de installatiedatum gaat LaadDodos de Simkaart activeren. Als de Simkaart binnen deze termijn van 3 maanden niet geïnstalleerd is dan wordt de Simkaart geactiveerd en gaat uw Beheersysteem overeenkomst in.


18. Laadtags

18.1. Gebruik De Klant dient op zorgvuldige wijze met de Laadtag om te gaan, deze conform normaal gebruik te gebruiken en zich te onthouden van enig Ongeoorloofd Gebruik daarvan.

18.2. Beschikbaarheid en bereikbaarheid van de oplaadpunten behoren in eigendom toe aan diverse Leveranciers, waar LaadDodos geen onderdeel van uitmaakt. LaadDodos faciliteert enkel het gebruik van de Laadtags. LaadDodos heeft om die reden geen invloed op de interoperabiliteit, het deugdelijk functioneren, de beschikbaarheid en/of de bereikbaarheid van Publieke Laadpalen en geeft daarop dan ook geen enkele garantie.

18.3. Wanprestatie LaadDodos is te allen tijde gerechtigd bij wanprestatie van de klant om zonder voorafgaande aankondiging en zonder enige verplichting jegens de Klant de mogelijkheid tot laden te stoppen en/of geen toegang meer te verschaffen tot een oplaadpunt uit het Partnernetwerk.

18.4. Correctie gegevens De Klant staat er jegens LaadDodos voor in dat de door hem bij het activeren van een Laadtag en het aangaan van een overeenkomst verstrekte persoonsgegevens, zoals naam, bankrekeningnummer, factuuradres en e-mailadres, actueel, volledig en correct zijn en dat eventuele wijzigingen online via uw instellingen worden gewijzigd of onmiddellijk via advies@laaddodos.nl aan LaadDodos worden gemeld.

18.5. Beëindigen/Blokkeren LaadDodos is – zonder tot vergoeding van enige schade aan de Klant gehouden te zijn - gerechtigd om de Overeenkomst met de Klant met onmiddellijke ingang op te zeggen en de geactiveerde Laadtags per direct te beëindigen en/of de Laadtag onmiddellijk te blokkeren:

• als de automatische incasso meermalen niet succesvol uitgevoerd kan worden of de facturen na twee herinneringen niet zijn voldaan, of in het geval van faillissement, surséance van betaling, schuldsanering of onder curatele stelling van de Klant.

• EV-interoperabiliteit

18.6. Kosten Voor het laden bij Publieke oplaadpunten in het Partner-laadnetwerk worden de kosten zoals vermeld op de website in rekening gebracht.

18.7. Activeren Bij de aanvraag van (een) Laadtag(s) dient de klant zichzelf te registreren op de LaadDodos Portal. Daarbij ontvangt de klant via haar/zijn opgegeven emailadres een bevestiging met daarbij de instructies voor het verdere activeringsproces. Binnen max. 3 werkdagen ontvangt de klant de Laadtag.


19. Dienst EV-interoperabiliteit

19.1. Met de Dienst EV-interoperabiliteit kunnen Klanten met een LaadDodos Laadtags gebruik maken van het Laadpalen Netwerk van LaadDodos en andere Oplaadpunt-operators waarmee LaadDodos een overeenkomst heeft. LaadDodos kan niet garanderen dat Klant bij alle Laadpalen in Nederland en buitenland kan laden met de Dienst EV-interoperabiliteit. In dit geval kunnen eventuele daaruit voortvloeiende kosten niet verhaald worden op LaadDodos.

19.2. De Laadtags zijn standaard uitgerust voor interoperabiliteit. 26.3 Verrekening LaadDodos wordt door andere Oplaadpunt-operators gefactureerd voor de afgenomen Laadsessies van de Klant. LaadDodos zal deze laadkosten voor de afgenomen Laadsessie volledig aan de Klant doorbelasten.

19.3. De kosten van laden De kosten voor een Laadsessies kunnen bestaan uit een starttarief, een tarief voor het stroomverbruik (per kWh) en/of een tarief voor de tijdsduur van de Laadsessie (bijvoorbeeld per minuut) en/of een parkeertarief. Deze tarieven kunnen per Oplaadpunt verschillen en kunnen onbeperkt gewijzigd worden door Oplaadpuntoperators.

19.4. De laadkosten voor het gebruik van Laadtags worden maandelijks aan Klant gefactureerd.

19.5. Eventuele gebruiksvoorwaarden De Klant is verantwoordelijk voor kennisnemen en naleven van het geldende parkeerregime en eventuele gebruiksvoorwaarden verbonden aan het Oplaadpunt, waaronder oplaadpunten waar LaadDodos niet de operator is.


20. Gastgebruik toestaan op Oplaadpunt

20.1. Instellingen/Portal

Middels daarvoor bedoelde instellingen kunnen Klanten hun Oplaadpunt openstellen voor Gastgebruik en hiervoor een te ontvangen vergoeding instellen. De Klant kan de gewenste tarieven hiervoor instellen in de Portal.

20.2. Beperking Tarieven LaadDodos behoudt zich het recht voor om het instellen van tarieven te beperken tot een maximum. Deze beperking zijn voor Klant inzichtelijk op de website van LaadDodos.

20.3. Verantwoordelijkheid Klant is verantwoordelijk voor het instellen van eventuele tarieven. LaadDodos is niet aansprakelijk voor eventuele schade die Klant lijdt door het ingestelde tarief. Hieronder vallen, niet uitsluitend, situaties waarbij het ingestelde tarief lager is dan de stroomkosten van de klant of negatieve reacties van Eindgebruikers op de hoogte van tarieven.

20.4. Totale vergoeding De hoogte van de totale vergoeding wordt door LaadDodos bepaald aan de hand van het Gastgebruik en de ingestelde tarieven plus eventuele kosten van LaadDodos voor de dienst.

20.5. Uitbetaling creditnota Per maand ontvangt Oplaadpunt-aanbieder een creditnota met daarop de te ontvangen vergoeding gespecificeerd. Uitbetaling van deze is afhankelijk van facturatie van meerdere partijen en daardoor op zijn vroegst anderhalve maand na de factuurmaand.

20.6. Aansprakelijkheid LaadDodos zal zich inzetten om de gemaakte kosten voor het Gastverbruik te verhalen bij de Mobility Service Providers. Indien LaadDodos de vergoeding voor het Gastgebruik niet kan verhalen bij andere Mobility Service Providers, kunnen deze kosten niet verhaald worden op LaadDodos.

20.7. Laadsessie Individuele Laadsessie kleiner dan 0,2 kWh en / of korter dan 2 minuten worden niet verrekend bij de Mobility Service Providers en wordt derhalve hierover geen creditnota uitgekeerd aan de Oplaadpunt-aanbieder.


21. Garantie

21.1. LaadDodos heeft een inspanningsverplichting de overeengekomen Diensten beschikbaar te houden.

21.2. De garantie met betrekking tot Producten is uitsluitend van toepassing op defecten veroorzaakt door ondeugdelijke fabricage, constructie of materiaal.

21.3. De garantie geldt niet in geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het Product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.

21.4. Voor het deugdelijk functioneren van de Producten en Diensten is een werkende internetverbinding nodig. Het is aan de Klant hiervoor zorg te dragen. LaadDodos is niet verantwoordelijk voor de werking van de internetverbinding en eventuele storingen in het Product en/of de Diensten als gevolg hiervan.

21.5. LaadDodos streeft ernaar de door de Producten en Diensten weergegeven informatie zo betrouwbaar mogelijk weer te geven. LaadDodos geeft geen garantie ten aanzien van de daadwerkelijke Meetgegevens. De weergegeven informatie kan niet gebruikt worden om energierekeningen van energieleveranciers of netbeheerders ter discussie te stellen.

21.6. LaadDodos kan in het geval een gebrek/tekortkoming, het herstel van de gebreken uitstellen totdat een nieuwe versie van het Product en/of Dienst in gebruik wordt genomen. LaadDodos staat er niet voor in dat gebreken in programmatuur of andere zaken die niet zelf door LaadDodos zijn ontwikkeld, zullen worden verholpen. LaadDodos is gerechtigd tijdelijke oplossingen dan wel probleem vermijdende beperkingen aan te brengen. Indien een Dienst en/of Product in opdracht van Klant is ontwikkeld, kan LaadDodos volgens zijn gebruikelijke tarieven de kosten van herstel aan Klant in rekening brengen.

21.7. Iedere vorm van garantie komt te vervallen indien een gebrek is ontstaan als gevolg van of voortvloeit uit onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik daarvan of gebruik na de houdbaarheidsdatum, onjuiste opslag of onderhoud daaraan door de Opdrachtgever en / of door derden wanneer, zonder schriftelijke toestemming van Gebruiker, de Opdrachtgever of derden aan de zaak wijzigingen hebben aangebracht danwel hebben getracht aan te brengen, daaraan andere zaken werden bevestigd die daaraan niet bevestigd dienen te worden of indien deze werden ver- of bewerkt op een andere dan de voorgeschreven wijze. De Opdrachtgever komt evenmin aanspraak op garantie toe indien het gebrek is ontstaan door of het gevolg is van omstandigheden waar Gebruiker geen invloed op kan uitoefenen, daaronder begrepen weersomstandigheden (zoals bijvoorbeeld doch niet uitsluitend, extreme regenval of temperaturen) et cetera.

21.8. De Opdrachtgever is gehouden het geleverde te (doen) onderzoeken, onmiddellijk op het moment dat de zaken hem ter beschikking worden gesteld respectievelijk de desbetreffende werkzaamheden zijn uitgevoerd. Daarbij behoort de Opdrachtgever te onderzoeken of kwaliteit en/of kwantiteit van het geleverde overeenstemt met hetgeen is overeengekomen en voldoet aan de eisen die partijen dienaangaande zijn overeengekomen. Eventuele zichtbare gebreken dienen binnen zeven dagen na levering schriftelijk aan Gebruiker te worden gemeld. Eventuele niet zichtbare gebreken dienen terstond, doch in ieder geval uiterlijk binnen veertien dagen, na ontdekking daarvan, schriftelijk aan Gebruiker te worden gemeld. De melding dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek te bevatten, zodat Gebruiker in staat is adequaat te reageren. De Opdrachtgever dient Gebruiker in de gelegenheid te stellen een klacht te (doen) onderzoeken.

21.9. Garanties zijn niet overdraagbaar aan derden.

21.10. Met betrekking tot Producten van derden is de garantie beperkt tot de garantie, die de leverancier van dit Product heeft verstrekt aan LaadDodos.


22. Geheimhouding

22.1. LaadDodos neemt alle redelijkerwijs mogelijke technische en organisatorische maatregelen ten behoeve van de beveiliging van haar infrastructuur en de in haar bezit zijnde gegevens.

22.2. Ten behoeve van de uitvoering van de Diensten kan gebruik worden gemaakt van de diensten van derden. In dat geval zullen de gegevens versleuteld worden verzonden.

22.3. LaadDodos houdt iedere informatie, die zij (in welke vorm dan ook) van de Klant ontvangt, geheim.

22.4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende Overeenkomst en voor een periode van 2 jaar na afloop daarvan.


23. Klachten

23.1. Een storing, beschadiging of ander gebrek aan een Product of Dienst meldt de Klant onmiddellijk na het ontstaan schriftelijk aan de Klantenservice, doch uiterlijk binnen 30 dagen na vaststelling. LaadDodos verhelpt storingen zo snel mogelijk nadat deze aan haar zijn gemeld.

23.2. De Klant kan bij de Klantenservice schriftelijk bezwaar aantekenen tegen een in rekening gebrachte vergoeding tot uiterlijk 30 dagen na de factuurdatum. Na deze termijn wordt de Klant geacht akkoord te zijn met de in rekening gebrachte bedragen.

23.3. LaadDodos zal binnen 30 dagen na ontvangst op het bezwaar reageren. Bezwaar schort de betalingsverplichting niet op.


24. Overmacht

24.1. In geval van overmacht is LaadDodos nimmer aansprakelijk voor door de Klant geleden (directe of indirecte) schade in de breedste zin van het woord.

24.2. Bij tijdelijke overmacht worden de verplichtingen van LaadDodos, voor zover deze door de overmacht worden getroffen, opgeschort. Bij blijvende overmacht, waarvan sprake is in geval de overmachtssituatie langer dan 30 dagen voortduurt, kunnen partijen de overeenkomst, voor zover die door de overmacht wordt getroffen, ontbinden zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn.


25. Schade en aansprakelijkheid

25.1. LaadDodos is alleen aansprakelijk voor directe schade.

25.2. LaadDodos zal alleen overgaan tot vergoeding van schade voor zover het terug te betalen bedrag meer dan € 25 bedraagt.

25.3. LaadDodos is niet aansprakelijk voor eventuele door de Klant of derden geleden gevolgschade, zoals bijvoorbeeld gederfde inkomsten, verliezen, immateriële schade en schade van derden.

25.4. LaadDodos is niet aansprakelijk voor:

• Schade in verband met de (onderbroken) levering van de Diensten;

• De gevolgen van onjuist- of onvolledigheden in de inhoud van met de Diensten geleverde informatie(diensten);

• Schade in verband met verlies of het onbruikbaar worden van de gegevens die digitaal of elektromagnetisch worden opgeslagen of overgebracht.

25.5. Aansprakelijkheid roaming vergoedingen In het geval Roaming is geactiveerd door de klant, is LaadDodos niet aansprakelijk voor het uitbetalen van de geladen kWh in het geval de roaming partner failliet gaat. LaadDodos heeft een verplichting om de juiste informatie te verstrekken aan de roaming partners, zodat uitbetaling spoedig verloopt. Indien aan deze verplichting is voldaan en de roaming partner niet tot betaling overgaat, is de klant verantwoordelijk voor het ondernemersrisico van het activeren van de roaming.

25.6. Aansprakelijkheid door derden LaadDodos is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van door de door Klant en/of Installateur ingeschakelde derden.

25.7. Aansprakelijkheid onjuiste gegevens LaadDodos is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, doordat LaadDodos is uitgegaan van door de Klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor LaadDodos kenbaar behoorde te zijn.

25.8. Aansprakelijkheid van Verlies en/of diefstal, misbruik van RFID-laadtag U dient uw laadtag als contant geld te behandelen. U dient uw account en RFID-kaartinformatie aan niemand bekend te maken. Als uw RFID-laadtag verloren of gestolen is, kan iedereen die in het bezit komt van deze laadtag, misbruik maken. U bent verantwoordelijk voor alle transacties op uw account, inclusief ongeautoriseerde transacties. Als uw RFID-laadtag echter verloren, gestolen of vernietigd is, kan uw RFID-kaart worden vervangen door zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. Uw geregistreerde RFID-kaart en account zijn beschermd vanaf het moment dat u ons hiervan op de hoogte stelt. We zullen op het moment dat u ons hiervan op de hoogte stelt, uw laadtag blokkeren. Er wordt tegen betaling van aansluitkosten en borg een nieuwe RFID-kaart aan u uitgegeven. Tot het moment van blokkering is de Klant zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor eventuele schade die voortvloeit uit verlies, diefstal of misbruik maken van de RFID Laadtag.

25.9. De aansprakelijkheid van LaadDodos is te harer keuze beperkt tot de factuurwaarde van het geleverde Product of de geleverde Dienst maar in elk geval beperkt tot de uitkering die haar aansprakelijkheidsverzekering doet in verband met de gebrekkige prestatie. De opgenomen beperkingen van aansprakelijkheid van LaadDodos blijven buiten toepassing voor zover de door de Klant geleden schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van LaadDodos.

25.10. De Klant meldt eventuele door hem geleden schade, als bedoeld in dit artikel, zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen na het ontstaan daarvan, schriftelijk aan de Klantenservice. Schade die niet binnen deze termijn is gemeld wordt niet vergoed, tenzij de Klant aannemelijk maakt dat hij de schade redelijkerwijze niet eerder kon melden.

25.11. De Klant vrijwaart LaadDodos voor alle aanspraken van derden met betrekking tot schade en kosten als gevolg van (het gebruik) van de Producten of Diensten.

25.12. Melding De Klant dient de schade waarvoor LaadDodos aansprakelijk kan worden gehouden, zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 10 dagen na het ontstaan van de schade aan LaadDodos te melden, een en ander op straffe van verval van enig vergoedingsrecht van deze schade.

25.13. Verval Iedere aansprakelijkheidsvordering jegens LaadDodos vervalt binnen één jaar nadat de Klant bekend is geraakt met het schadebrengende feit of hiermee redelijkerwijs bekend had kunnen zijn.

25.14. Klantenservice

25.15. De Klant kan LaadDodos bereiken via de Klantenservice. De Klantenservice is online te bezoeken via de mail (advies@LaadDodos.com).

25.16. De Klantenservice is onder meer beschikbaar voor het indienen van een Aanvraag en voor de beantwoording van vragen en ondersteuning bij de oplossing van problemen bij het gebruik van de Producten en Diensten.

25.17. De Klantenservice biedt geen ondersteuning voor apparatuur die niet door LaadDodos ter beschikking is gesteld, zoals meetapparatuur van de netbeheerder, apparatuur van derden of apparatuur ten behoeve van de internetverbinding.


26. Wijziging Klantgegevens, Abonnement en Verhuizing

26.1. De Klant is verantwoordelijk voor juiste en volledige registratie en wijziging van zijn klantgegevens zoals zijn naam, adres, woonplaats, bank- of girorekening, e-mailadres en alle overige informatie die van belang kan zijn voor de uitvoering van een Dienst.

26.2. Een wijziging van zijn Abonnement meldt de Klant tijdig en op de voorgeschreven wijze aan de Klantenservice. Eventuele gevolgen van te late of onjuist uitgevoerde meldingen blijven voor rekening en risico van de Klant.

26.3. Bij verhuizing stelt de Klant LaadDodos daarvan ten minste een maand van tevoren op de hoogte. LaadDodos bepaalt in overleg met de Klant de datum met ingang waarvan de door de Klant afgenomen Diensten op het nieuwe adres worden geleverd.

26.4. Voor, tijdens en na de verhuizing worden de lopende Abonnementen voortgezet onder de daarvoor geldende voorwaarden.

26.5. Bij verhuizing neemt de Klant de door LaadDodos geleverde apparatuur, inclusief toebehoren, mee naar het nieuwe adres en zorgt voor installatie en aansluiting daarvan.

26.6. Indien u uw serviceovereenkomst wilt overdragen aan de nieuwe eigenaar van het object die de dienst wilt overnemen, dan kunt u hiertoe een verzoek bij ons indienen. Wij zullen u dan administratiekosten (€ 5,-) in rekening brengen, maar dit verrekenen we met de borg.


27. Wijziging voorwaarden, Producten en Diensten

27.1. LaadDodos kan de aangeboden Producten en Diensten en de (hoogte van de) vergoedingen wijzigen. LaadDodos zal de Klant minimaal vier weken voor invoering van zulke wijzigingen informeren.

27.2. In het geval een wijziging objectief gezien in het nadeel van de Klant is, dan heeft de Klant het recht het Abonnement kosteloos op te zeggen met ingang van de wijzigingsdatum.

27.3. Deze opzegging vindt schriftelijk plaats via de Klantenservice en kan uiterlijk tot de wijzigingsdatum worden gedaan.

27.4. De volgende wijzigingen gelden niet als een wijziging als bedoeld in dit artikel:

• de verhoging van een vergoeding op basis van het consumentenprijsindexcijfer;

• wijzigingen in een Abonnement of Dienst op verzoek van de Klant.

Overdraagbaarheid

27.5. Het Abonnement is persoonlijk. De Klant kan een Abonnement niet zonder toestemming van LaadDodos aan derden overdragen.

27.6. LaadDodos kan bij de uitvoering van haar verplichtingen uit een Abonnement derden inschakelen.

27.7. LaadDodos kan haar rechten en verplichtingen uit een Abonnement overdragen aan haar dochter- of groepsmaatschappijen of anderszins gelieerde ondernemingen.

27.8. LaadDodos is bevoegd eenzijdig deze Algemene voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen van de Algemene voorwaarden treden in werking dertig (30) dagen na de dag waarop deze zijn bekend gemaakt, tenzij in de bekendmaking een latere datum van inwerkingtreding is vermeld. De wijzigingen gelden ook ten aanzien van bestaande Overeenkomsten. Indien een Consument een wijziging niet wenst te accepteren kan hij besluiten de dienstverlening direct stop te zetten.


28. Toepasselijk recht en geschillen

28.1. Op alle rechtsbetrekkingen verband houdende met of voortvloeiende uit de levering van Producten en Diensten is Nederlands recht van toepassing.

28.2. Ieder geschil met betrekking tot de tekst en uitleg van deze Algemene Voorwaarden en de rechtsbetrekking tussen LaadDodos en de Klant zal worden voorgelegd aan de Rechtbank Midden-Nederland.

Atoomweg 50, 3542 AB Utrecht

T: +31 30 2272477

E: info@LaadDodos.com

Bijlage 1 (verklarende woordenlijst)

  • Pay per use Betaal voor het gebruikt
  • Algemene Voorwaarden Deze algemene voorwaarden inclusief eventuele bijlagen;
  • Klant Dit is zowel een Consument als een Bedrijf
  • Consument De Klant, zijnde een natuurlijke persoon niet handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf;
  • Bedrijf De Klant, zijnde een natuurlijke persoon handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf;
  • Portal Het Portaal waarop de Klant kan inloggen op de daarvoor aangegeven inlogscherm
  • Bedenktijd De termijn waarbinnen de Consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  • Diensten Wordt begrepen de diensten die worden uitgevoerd door LaadDodos, waaronder – maar niet beperkt tot – de Service Overeenkomsten, EV-interoperabiliteit en de Technische Diensten;
  • Digitale inhoud Gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  • Duur overeenkomst Een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van Producten, Diensten en/of installaties
  • Digitale inhoud Gedurende een bepaalde periode;
  • Eindgebruiker De natuurlijke persoon of rechtspersoon die gebruik maakt van, Diensten of LaadDodos Portal.
  • Elektrisch Voertuig Een wegvoertuig dat volledig of gedeeltelijk wordt aangedreven door een elektromotor
  • LaadDodos De besloten vennootschap naar Nederlands recht LaadDodos B.V., gevestigd aan; Atoomweg 50, 3542AB te Utrecht
  • EV-interoperabiliteit Is een Dienst van LaadDodos die verschillende Oplaadpunt Providers in staat stellen met elkaar te communiceren en data uit te wisselen. Met interoperabiliteit kunnen Eindgebruikers gebruik maken van Laadpalen van verschillende operators in het binnen- en buitenland.
  • LaadDodos Netwerk Verzameling van Laadpalen waar LaadDodos Charge Point Operator is; Gastgebruik Situatie waarbij een Eindgebruiker een Oplaadpunt van een Oplaadpunt-aanbieder gebruikt, waarbij de gebruikte Laadtag niet van de Oplaadpunt-aanbieder zelf is.
  • Herroepingsrecht De mogelijkheid van de Consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand, zoals opgenomen in het hoofdstuk Herroepingsrecht Overeenkomst op Afstand aan het einde van de Algemene Voorwaarden;
  • Laadtag Sleutelhanger van LaadDodos die toegang biedt tot het gebruik van één of meer
  • Oplaadpunten Voorziening(en) waar de Eindgebruiker het Elektrisch Voertuig kan opladen door gebruik van de Laadtag en/of Laadtag;
  • Oplaadpunt-aanbieder Een locatie eigenaar met LaadDodos gekoppelde Laadpalen op eigen terrein die middels EV-interoperabiliteit toegankelijk zijn.
  • Oplaadpunt-operator Een exploitant van Laadpalen die middels EV-interoperabiliteit toegankelijk zijn.
  • Laadsessie De periode waarin het Elektronisch Voertuig is aangesloten op een Oplaadpunt. Welke wordt gestart of gestopt middels gebruik van de Laadtag; Een Laadsessie is een laadsessie welke meer dan 0,2 kWh of langer dan 2 minuten wordt geladen.
  • Modelformulier voor herroeping Het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de Consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
  • Laadpalen Netwerk Verzameling van Oplaadpunten van alle Oplaadpunt-operators welke toegankelijk zijn middels EVinteroperabiliteit;
  • Mobility Service Provider Aanbieder van Laadpalen of Laadtags die kunnen worden gebruikt op het LaadDodos Netwerk.
  • Technische Diensten Wordt begrepen de diensten uitgevoerd door LaadDodos waaronder begrepen – maar niet beperkt tot – Smart Charging, Load Balancing en Hub / Satellite configuraties. Proactieve notificaties en firmware updates;
  • Website De websites van LaadDodos, waaronder – maar niet beperkt tot – www.laaddodos.nl alsmede de Beheersysteem portal van aangesloten partners


Versie November 2022

Bekijk gegevens
- +
Uitverkocht